דף הבית

ורד אולפינר סקל

ורד אולפינר סקל

תחומי התמחות

מיסוי מקרקעין


כתובת

מנחם בגין 144 א', קומה ,20 תל אביב

ורד אולפינר סקל

תחומי התמחות

מיסוי מקרקעין


כתובת

מנחם בגין 144 א', קומה ,20 תל אביב

הנהלת חברת ורד אולפינר סקל

ורד אולפינר סקל

ורד אולפינר סקל

עו"ד ורו"ח

אודות חברת ורד אולפינר סקל

ורד אולפינר סקל היא רואת חשבון ועורכת דין, שילוב המהווה יתרון בכל הנוגע לעיסוקה בתחום הנדל"ן באופן כללי ובהתחדשות עירונית בפרט. בקיאותה בתחום המיסוי מהווה גורם קריטי בפרויקטים מסוג זה, בהם היא מלווה דיירים ויזמים. עו"ד ורו"ח אולפינר ביצעה מעבר למגזר הפרטי אחרי כ־15 שנים בתפקידים שונים ברשות המיסים. בתפקידה האחרון ברשות המיסים שימשה בתור מנהלת המחלקה המקצועית בתחום מקרקעין וקבלנים, תפקיד בו ריכזה את מדיניות הרשות בתחום המקרקעין. בין השאר הובילה עו"ד ורו"ח אולפינר את כלל החקיקות המרכזיות בתחום הנדל"ן בשנותיה בתפקיד, ביניהן מיסוי עסקאות תמ"א 38 ופינוי-בינוי, מיסוי על דירות מגורים, קרנות השקעה במקרקעין ועוד. בנוסף, עו"ד ורו"ח אולפינר ייצגה את רשות המיסים בוועדות בין־משרדיות (ועדת היגוי תמ"א 38, דיור בר־השגה, ועדה בין־משרדית בנושא התחדשות עירונית ועוד). מעבר לכך, עו"ד ורו"ח אוליפנר הייתה אחראית על פרסום חוזרים מקצועיים, המהווים את עמדת הרשות בפועל, ועל הוצאת החלטות מיסוי מקדמיות (רולינגים). העבודה הקשה שביצעה עו"ד ורו"ח אולפינר בהליכי החקיקה היוותה בסיס לתחום ההתחדשות העירונית ההולך וצומח. תחת ניהולה של עו"ד ורו"ח אולפינר, המחלקה פעלה בעבודה צמודה ובשיתוף פעולה מלא עם משרדי ממשלה נוספים הרלוונטיים לתחום: משרד הבינוי והשיכון, החשב הכללי (בעיקר בליווי מיסויי של עסקאות BOT ו־PFI),מנהל התכנון, אגף תקציבים, משרד ראש הממשלה ועוד. במקביל לעבודתה השוטפת בעולם המקרקעין, ריכזה אולפינר עבודת צוות בנושא תכנוני מס חייבי דיווח, ואף ייצגה את ישראל בקבוצת העבודה בשם ATP של ה־OECD.

טיפול בסוגיות מורכבות בהיבטי מס 
תחום הנדל"ן באופן כללי ועולם ההתחדשות העירונית בפרט מעוררים סוגיות מורכבות ומשמעותית בהיבטים של מס: מס שבח, מע"מ, מס הכנסה ועוד. כאשר באים לבחון עסקה, יש לבחון גם את היבטי המס של אותה עסקה: החל מהשלב בו בחינת הפרויקט הפוטנציאלי נמצאת מטעם היזם, ועד ליווי בעת מכירת דירות. בחלק מהמקרים, עמדה מסוימת בתחום מיסוי המקרקעין עשויה להוביל לחבות מס במע"מ, שלא לצורך. שילוב הידע החשבונאי והכלכלי של עו"ד ורו"ח אולפינר, יחד עם הידע המשפטי והמקצועי שלה, מהווה יתרון משום שהלקוחות מבקשים בסופו של דבר להבין את השורה התחתונה: כמה הם עומדים לשלם. ישנם גם מקרים נדירים (אך קיימים),בהם תושב חוץ לא מסכים לחתום עד שלא יבין את המיסוי במדינה בה הוא נחשב תושב.

עו"ד ורו"ח אוליפנר אומרת כי עמדות רשות המיסים משתנות מעת לעת ולכן חייבים לחיות את התחום מסביב לשעון, לשלב יצירתיות רבה ולעשות זאת במקביל לבחינת אופי ביצוע העסקה בעולם ההתחדשות העירונית.

עוד היבט חשוב הוא שילוב הוראות חוק נוספות המפחיתות את נטל המס, גם אם לא מדובר בהוראות ספציפיות בהתחדשות עירונית. עו"ד ורו"ח אוליפנר אומרת כי חשוב לשקול מתי להשלים את הייעוץ בפנייה לרולינג, על מנת להגיע לרמת ודאות מוחלטת בכל הנוגע לחשיפת המס בעסקה. קיים סיכוי לכך שבמקרים בהם לא יהיה רולינג, העסקה לא תצא לפועל. על מנת למסות נכון, יש להכיר את כל הרגולציה העוטפת את תחום ההתחדשות העירונית. המיסוי אינו יכול להתקיים בנפרד ובמנותק, עליו להשתלב ובמקומות בהם יש עדיין חסמי מס. לדברי עו"ד ורו"ח אולפינר, חובה על רשות המיסים לבצע פעולות להסרת החסמים.

ליווי גם בבנייה להשכרה משולבת עם התחדשות עירונית

אחד התחומים ה'חמים' ביותר בתקופה האחרונה הוא השכרה למגורים. כאשר מיישמים תכנון נכון מראש, אפשר לשלב בין תמריצים המס שהוגדרו על פי חוק ל'השכרה למגורים', לבין תמריצי המס שהוענקו למיזמים של התחדשות עירונית.

האתגר המשמעותי בגיבוש עסקה מסוג זה, הוא ניצול כמות גדולה ככל הניתן של פטורים והקלת מס, לצד דגש מיוחד על כל היבטי המס: רכישה, שבח, מס הכנסה ומע"מ, על מנת שלא להוביל לנזק במיסוי – כל זאת מתוך התייחסות לתכנית העסקית-כלכלית המהווה בסיס למיזם.

אין ספק כי מדובר באתגרי מיסוי מורכבים, המחייבים התייחסות אשר משלבת את כל היבטי המס והפעילות העסקית – ובכך עו"ד ורו"ח אולפינר נחשבת לאחת מקומץ המומחים המובילים בישראל.