דף הבית

תל אביב יפו

תל אביב יפו

שלום רב,
באוגוסט 2022 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה מדיניות דיור עירונית, שעיקרה – הגדלה משמעותית של מלאי הדיור בהישג יד להשכרה בעיר. לפי המדיניות החדשה, כל תכנית חדשה למגורים שתקודם על קרקע פרטית במרכז ובצפון העיר תכלול 15% של דיור בהישג יד לשכירות במחיר מופחת, וכל תכנית למגורים שתקודם על קרקע פרטית בדרום ובמזרח העיר תכלול 10% של דיור בהישג יד לשכירות במחיר מופחת. שיעור ההנחה יעמוד על השיעור המקסימלי הקבוע בחוק – 40%. בנוסף, שיעור הדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 50%, וגובה שכר הדירה יהיה נמוך משמעותית ממחיר השוק, וייגזר מהכנסות משקי בית בעשירון 5.
בדרך זו, ובזכות תכניות חדשות המקודמות כיום בצפון העיר, אנו צפויים להגיע בתוך כ-7 שנים  לכ- 7000 יחידות דיור בהישג יד. אלו יצטרפו ל-450 יחידות הדיור הקיימות כיום ברחבי העיר, שמהן נהנים משקי בית שעונים על תנאי הזכאות, הכוללים מבחן הכנסה, שנקבעו במועצת העיר.
עבורנו, מדיניות דיור משקפת ערכים. עיר בריאה, כמו חברה בריאה, חייבת להיות מגוונת ומכילה. במידה רבה, זהו סיפורה של העיר תל אביב-יפו, שבניגוד לתדמית שלעיתים מצטיירת – היא בבואה של החברה הישראלית. גרים בה, אלו לצד אלו, תושבות ותושבים ממעמדות, דתות ואמונות שונים. ולכן, ולמרות ששוק הדיור מוסדר באופן כמעט בלעדי על ידי המדינה, ולא על ידי הרשויות המקומיות, עלינו לעשות כל מאמץ על מנת לשמור על מגוון רחב, ככל הניתן, של אוכלוסיות המתגוררות בעיר.
במקביל, פועלת עיריית תל אביב-יפו לקידום חקיקה לרגולציה בשוק השכירות הפרטית, כך שלשוכרות ולשוכרים תהיה ודאות גדולה יותר בנוגע לפרק הזמן ולאופן העלאת שכר הדירה בתקופה שבה הם יגורו באותה דירה. לצד זה, אנחנו מקדמים חקיקה שתסדיר את תחום דירות הנופש, ושתעדכן את קריטריוני הזכאות הארציים לדיור בהישג יד על מנת שיכללו גם מבחני הכנסה שיבטיחו כי הדירות יושכרו למי שזקוק להן במיוחד.
המשימה שלקחנו על עצמנו אינה קלה. ברור כי המפתח להצלחה וליצירת שוק דיור הוגן ובר קיימא טמון בשילוב כוחות בין השלטון המקומי לממשלה, ואני מייחל לכך שממשלת ישראל תישא באחריות הכוללת על מנת להבטיח לכל אדם קורת גג ראויה, ומגורים שיבטיחו שוויון הזדמנויות, נגישות ואיכות חיים.

רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב-יפו

מעוניינים לבצע התחדשות עירונית בבניין שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

נא למלא שם מלא
נא למלא טלפון תקין
נא למלא אימייל תקין
נא למלא הודעה